همشهری آنلاین: ماموران انتظامی در زاهدان یک خانه تیمی را کشف و 65 مظنون تروریست را به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح دستگیر کردند.

فرمانده عملیاتی فتح انتظامی استان سیستان و بلوچستان در مصاحبه با خبرنگاران در زاهدان اعلام کرد: با تلاش نیروهای قرارگاه مشترک، خانه تیمی با تجهیزات کامل نظامی و جنگی متعلق به عوامل اصلی شرارت و بمب‌گذاری زاهدان در این شهر کشف شد.

سردار محمد غفاری در این باره افزود: در پی ترور چهار تن از ماموران انتظامی زاهدان، قرارگاه مشترکی متشکل از فرماندهی انتظامی استان، سپاه پاسداران و بسیج به مسوولیت قرارگاه عملیاتی فتح در زاهدان تشکیل و فعال شد.

وی گفت‌: این قرارگاه بلافاصله پس از آغاز فعالیت به تشدید فعالیت‌ها و کنترل دقیق‌تر گلوگاه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرهایی که احتمال داده می‌شد، اشرار در آنجا اقدام به خرابکاری کنند، اقدام کرد.

به گزارش ایسنا سردار غفاری در ادامه تصریح کرد با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که اشرار و عوامل اصلی ناامنی قرار است به یکی از کشورهای همسایه متواری شوند که به سبب حضور مقتدرانه نیروهای قرارگاه عملیاتی فتح، این افراد نتوانستند از شهر خارج شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که این افراد شرور از خارج کشور خط دهی می‌شدند، قرار بود که در فرصت مناسب اقدام به بمبگذاری کنند، اما چون فعالیت نیروهای قرارگاه گسترده شد به ناچار طبق دستور اربابانشان باید پس از کار گذاشتن بمب و انفجار آن به خارج از کشور متواری می‌شدند.

سردار غفاری تصریح کرد: در پی انفجار روز چهارشنبه در بلوار ثارالله زاهدان، با هوشیاری مردم، یکی از عوامل اصلی بمبگذار به هلاکت رسید و یک تن دیگر نیز به همراه سلاح و نارنجک دستگیر شد.

وی افزود: این شخص پیش از این نیز در چند سرقت مسلحانه از بانک، گروگانگیری و راهبندی شرکت داشته و فردی بیسواد است که از طریق اجتماعات تبلیغی به گروهک تروریستی جندالله ملحق شده بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح افزود: دو تن دیگر از اشرار که وظیفه پشتیبانی و فراری دادن عامل اصلی بمبگذاری روز چهارشنبه را برعهده داشتند نیز اقدام به تیراندازی به سمت مردم و فیلمبرداری از صحنه کردند که این دو تن نیز توسط مردم دستگیر شدند.

وی توضیح داد: از این افراد نیز یک دستگاه دوربین فیلمبرداری کشف شد که در آن تمامی صحنه‌های شروع عملیات، نحوه جاسازی مواد منفجره، خارج شدن از خانه تیمی، حمله به اتوبوس کارمندان سپاه و ... فیلمبرداری شده بود.

سردار غفاری گفت: به دنبال اعترافات دستگیرشدگان تعدادی از اعضای مرتبط با گروهک تروریستی موسوم به جندالله دستگیر شدند.

به گفته این مقام ارشد نیروی انتظامی، صبح روز پنج‌شنبه نیز یک خانه تیمی متعلق به گروهک تروریستی موسوم به «جندالله» شناسایی شد.

وی اظهار کرد: در بازرسی از این خانه تیمی، 7 قبضه سلاح کلاشینکف، یک قبضه آر پی جی 7 با گلوله‌های مربوطه، 80 پوند تی ان تی آماده کارگزاری در نقطه‌ای از زاهدان، 16 قبضه نارنجک دستی و تعدادی شمشیر و قمه کشف شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح در خصوص حادثه تروریستی روز چهارشنبه زاهدان نیز که به شهادت 11 تن و مجروحیت 34 تن از کارکنان سپاه منجر شد، ادامه داد: در رابطه با این حادثه، علاوه بر سه عامل اصلی، 65 مظنون دیگر دستگیر شده‌اند.

وی اضافه کرد: در بررسی فیلم کشف شده از اشرار نیز، وابستگی کامل آنان به گروه‌های مخالف با نظام و سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها نظیر آمریکا و انگلیس قطعی است.

سردار غفاری اعلام کرد: مواد منفجره جاسازی شده در خودرو پیکان که در مقابل اتوبوس حامل کارکنان سپاه منفجر شد حدود 100 پوند وزن داشت.

کد خبر 15881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز